Originea noastră

fondator și-anfnge_01.jpg

Înfiinţarea şi începuturile

1933

 

Inginerul profesionist Josef Popp, bunicul actualului proprietar al companiei Prof. Dr. Michael A. Popp a înfiinţat Bionorica AG la Nuremberg. Josef Popp începe să manifeste un interes sporit faţă de plantele medicinale după ce un naturopat i-a tratat cu succes o rană de război. A început să studieze literatura de specialitate despre toate cercetările disponibile până atunci şi a adunat cu meticulozitate toate informaţiile descoperite. A început prin a distribui primele remedii pe bază de plante - circa 375 de tipuri de ceaiuri prietenilor săi, după care, începe să le vândă pe piaţă. Sinupret®, primul produs al companiei Bionorica AG este în prezent cel mai comercializat medicament fito-farmaceutic din Germania. Josef Popp pune bazele producerii preparatelor fitoterapeutice moderne  în cadrul companiei Bionorica AG, oferind descrieri proprii ale substanţelor active din plante.

 

1945

 

Copiii lui Josef Popp, farmacistul Erna Popp şi Dr. Hans-Oskar Popp, un fizician pasionat de naturopatie, sunt a doua generaţie,  care preiau managementul companiei şi contribuie la dezvoltarea ei în pofida austerităţii din anii postbelici. Erna Popp creşte producţia preparatelor până la scara industrială şi organizează programe de marketing. Având mai mulţi ani de practică în calitate de medic, Dr. Hans-Oskar Popp vine cu propuneri importante pentru dezvoltarea ulterioară a preparatelor Bionorica AG.

 

1961

Erna şi Hans-Oskar Popp îşi mută compania condusă doar de ei doi într-un sediu nou: o încăpere de 30m2 într-o clădire nouă. E pentru prima dată când aveau o maşină de îmbuteliere, o maşină de etichetat şi primii lor angajaţi.

progresivă și forschung_02.jpg

Progres şi cercetare

1970

Bionorica formează specialişti în vânzări, care oferă consultaţii personale în rândul medicilor cu cabinete private.

 

1979

 

Cercetarea prevalează ca importanţă în cadrul companiei. Bionorica SE este una dintre primele companii farmaceutice, care iniţiază testarea medicinii pe bază de plante în cadrul studiilor dublu-orb controlate.

 

1988

 

Nepotul fondatorului companiei, Prof. Michael A. Popp preia managementul unităţii de producere (Plantamed Arzneimittel). În acelaşi timp, compania se mută din Nuremberg la Neumarkt (Palatinatul Superior), deoarece clădirile din Nuremberg au devenit prea mici pentru unităţile de producere necesare dezvoltării superioare.

 

1989

 

Prof. Michael A. Popp preia de asemenea conducerea Bionorica SRL. Farmacistul în vârstă de 28 de ani urmează sistematic cursul ales de compania familiei şi desfăşoară cercetări intensive în domeniul cultivării, analizei, farmacologiei, toxicologiei şi utilizării clinice a plantelor medicinale.

 

1990

 

Bionorica SRL  se mută de asemenea la Neumarkt. Sub conducerea lui Michael Popp, aceasta devine un inovator mondial în domeniul fitomedicinii.

Internaționalizarea și-expansion_03.jpg

Internaţionalizare şi expansiune

1993

 

Operaţiunile sale internaţionale iniţiate la începutul anilor 1990 duc la înfiinţarea în Ungaria a două filiale ale companiei: Herbextract şi Mediplant în Budapesta. De acum, plantele companiei Bionorica AG se cultivă în aceste filiale.

 

1995

 

Operaţiunile internaţionale sunt în continuare promovate prin intermediul colaborărilor cu distribuitorii naţionali şi internaţionali. În Mallorca este fondată Bionorica Extracts S.L. Aici se cultivă plante medicinale şi se produc extractele speciale.

 

1996

 

Un moment important al cercetării Bionorica AG: este descoperită proprietatea până atunci necunoscută, însă deosebit de importantă a măcrişului pentru acţiunea antiinflamatoare din produsului Sinupret®. În plus, sunt demonstrate efectele antivirale pe care le are ciuboţica-cucului şi verbina.

 

1997

Sinupret® şi Sinupret® forte sunt produsele cu o nouă autorizaţie de producere în Germania. Ambele produse Bionorica AG au depăşit constrângerile legislative. În acelaşi an, Bionorica SE începe să-şi cultive propriul cimbru în Mallorca, materie primă pentru producerea preparatului Bronchipret®. Bionorica AG standardizează toate procesele de producere la cel mai înalt nivel de calitate, de la creşterea seminţelor, la producere şi extragere. Compania înfiinţează o filială la Moscova, urmând apoi altele la Minsk şi în Kazahstan.

Stabilirea și-wachstum_04.jpg

Întemeiere şi evoluţie

1999

Pe lângă produsele pentru bolile respiratorii, produsele ginecologice se numără printre produsele cele mai de succes ale companiei. Datorită cercetărilor intense asupra Vitex Agnus Castus (mielăreaua), sau fructul castităţii, Bionorica SE reuşeşte să identifice substanţe active din acesta, care reduce nivelul de prolactină la femei şi astfel reglează ciclul menstrual şi preîntâmpină mastalgia (durerea de sân).

 

2001

 

Bionorica devine o companie cu răspundere limitată. Reţeta de succes a companiei, combinaţia dintre fito- (care înseamnă plante) şi inginerie (aplicarea tehnologiei şi metodelor de ultimă oră) este exprimată în noul slogan al companiei: BIONORICA AG – Companie Phytoneering. O altă filială a fost deschisă la Kiev. Compania a preluat controlul asupra Delta-9-Pharma SRL. Statutul său legal a fost schimbat ulterior (2007), fiind redenumită în Bionorica Ethics SRL.

 

2002

 

În iunie, Delta-9-Pharma introduce pe piaţa din Germania cea mai importantă substanţă activă din punct de vedere farmacologic extrasă din cânepă. Datorită acţiunilor multiple ale acestora, canabinoizii pot fi folosiţi în terapia durerii, tratamentul simptomatic al sclerozei multiple şi în terapia adjuvantă a cancerului şi HIV-ului.

 

2003

 

În septembrie, Bionorica AG îşi sărbătoreşte cea de-a 70 aniversare, fiind vizitată şi de prim-ministrul Bavariei, Dr. Edmund Stoiber.

  

2005

 

La Innsbruck este fondată Bionorica Research SRL. Această companie este orientată exclusiv către cercetarea şi dezvoltarea medicamentelor pe bază de plante şi se concentrează în special pe patologiile aparatului respirator şi durerea cronică. Este prima companie de acest gen din Austria.

 

2006

 

Este fondată filiala companiei: Phytoland SRL. Compania este specializată în suplimente nutriţionale pentru prevenirea bolilor şi menţinerea sănătăţii.

 

2007

 

Profesorul Popp înfiinţează organizaţia non-profit “Phytokids”. Organizaţia "Phytokids Stiftung" activează în locuri unde sunt copii bolnavi şi singuri, care duc lipsă de îngrijire elementară. Scopul organizaţiei este de a ajuta, a îngriji şi a sprijini copiii şi adolescenţii din spitale şi orfelinate din întreaga lume. Primele proiecte au fost înfiinţate în Europa de Est. Bionorica Ethics SRL a fost fondată la 15 iunie, ca companie, care continuă activitatea Delta-9-Pharma SLR. Bionorica Ethics SRL dezvoltă medicamente şi substanţe active noi pentru a fi utilizate în oncologie şi terapia durerii. În luna iulie, este inaugurată noua clădire administrativă a companiei Bionorica AG care, este în perfectă armonie cu mediul. Combinarea tehnologiilor sale energetice inovative (e.g. sisteme fotovoltaice, instalaţii combinate de căldură şi energie) şi materiale inteligente (e.g. covoare cu fibră bicomponentă) serveşte drept reper în construirea conceptelor pentru eco-eficienţa, conştiinţă ecologică, sănătatea şi siguranţa angajaţilor, care la fel este filosofia companiei.

 

2008

 

Bionorica AG sărbătoreşte 75 de ani de istorie. Cu această ocazie compania este vizitată de Michael Glos, ministrul federal german al economiei şi tehnologiei. Alte personalităţi din lumea afacerilor şi politicii se alătură echipei Bionorica, pentru a sărbători această aniversare.

 

2009

 

La 17 iulie, cancelarul federal al Germaniei, Angela Merkel vizitează Bionorica AG. În timpul excursiei la fabricile de producere, cancelarul discută cu Prof. Popp, care o familiarizează cu programul intens de cercetare al companiei şi cu mecanismul de producere a medicamentelor pe bază de plante. În discursul său rostit în faţa angajaţilor de la Bionorica AG, ea subliniază importanţa companiilor mijlocii pentru economia Germaniei.

 

 

2010

 

Bionorica AG este transformată într-o societate pe acţiuni europeană: Bionorica SE. Această schimbare în statutul juridic al companiei reflectă dezvoltarea pe plan intern a companiei la nivel internaţional. În iunie 2010, medicamentele Bionorica SE pe bază de plante sunt produse în ambalaje noi. Aspectul exterior al ambalajelor, la care s-a lucrat timp de mai mulţi ani şi care era apreciat la valori înalte de către consumatori, în cadrul unor studii, scoate în evidenţă standardul de calitate înaltă şi originea pe baza de plante a preparatelor. Logo-ul îmbunătăţit al companiei – o frunză verde în interiorul unui cerc albastru – simbolizează filosofia brandului Bionorica SE în strânsă conexiune cu calitatea produselor și eficienţa dovedită clinic. Este pentru prima dată când produsele sunt marcate cu sigiliu tridimensional al originalităţii, o inovaţie pe piaţa medicamentelor comercializate fără prescripţie medicală.

 

2011

 

Bionorica SE depăşeşte pentru prima dată cifra de 1000 de angajaţi. La 31 decembrie 2012, compania avea 1048 de persoane angajate în întreaga lume. Vânzările externe se ridică cu 29% în comparaţie cu anul precedent, ceea ce a crescut cifra de afaceri până la 172,1 milioane euro, cu un salt de 15,5%. Această creştere necesită de asemenea capacităţi mai mari la sediul companiei în Neumarkt, Germania. Compania sporește investițiile în vederea lărgirii produceri şi creării locurilor noi de muncă.

  

 2012

 

Pe lângă investiţia continuă în lărgirea sferei de cercetare, organizare şi producere, Bionorica SE lansează în prezent o inovaţie pe piaţa farmaceutică din Germania. Noul concept de Phytothek este special adaptat la necesităţile farmaciilor participante la consultaţii şi include produse medicale de calitate înaltă, pe bază de plante, testate în laborator. Scopul este de a scoate în evidenţă numărul utilizatorilor de medicamente pe bază de plante, care este în creștere continuă, ca aceştia să poată beneficia de consultaţii specializate doar în farmacii. Sinupret® extract, o variantă îmbunătăţită a preparatului Sinupret® forte a fost lansat pe piaţă la 1 octombrie. Această formă de Sinupret® cu concentraţie sporită constituie o opţiune nouă şi îmbunătăţită pentru tratamentul sinuzitei acute. La fel ca toate dozele de Sinupret®, noul Sinupret® extract conţine o combinaţie verificată de 5 plante. Însă concentrația de plante utilizată în Sinupret® extract este de patru ori mai mare, decât cea din Sinupret® forte.* Aceasta a fost posibil datorită unei metode speciale de extracţie, care oferă o concentraţie mai mare de substanţe active, păstrând în acelaşi timp spectrul unic şi extrem de larg de ingrediente. Rezultatele studiilor, (efectuate în conformitate cu ultimele cerinţe internaţionale) care demonstrează eficienţa şi siguranţa noului medicament pentru rinosinuzita acută, sunt publicate în renumita revistă comercială Rhinology (Jund R et al., în numele grupului de studiu ARhiSi II. Eficienţa clinică a extractului uscat a cinci medicamente pe bază de plante pentru rinosinuzita acută. Rinologie 2012; 50: 417–426). La Innsbruck, Austria a fost deschis institutul de cercetare ADSI (Institutul Austriac de evaluare a medicamentelor), al cărui partener exclusiv în domeniul fitoterapiei este Bionorica SE. Încercările de cercetare efectuate de Universitatea Leopold-Franzens din Innsbruck au fost dedicate în totalitate evaluării medicamentelor, şi anume, cercetărilor sistematice asupra noilor substanţe active şi dezvoltării metodelor noi. 

 

2013

 

Bionorica SE îşi sărbătoreşte cea de-a 80-a aniversare. Cu această ocazie, Bionorica SE a susţinut un simpozion ştiinţific la Berlin intitulat “Phytoneering: Un pas înainte în gândire şi cercetare”, la care au fost prezenţi experţi din întreaga lume. Aproximativ 250 de savanţi renumiţi din peste 20 de ţări, precum politicieni şi reprezentanţi ai diferitor asociaţii s-au întâlnit pentru a discuta viitorul fitoterapiei şi a prezenta rezultatele ultimelor cercetări. Conferinţa de presă cu privire la situaţia financiară, anunţă că Bionorica SE a atins cifra de 200 milioane de euro în vânzări pentru prima dată în anul 2012 (cu vânzări nete de 203,4 milioane euro). Preparatul Sinupret® extract este o contribuţie majoră în succesul companiei. În doar şase luni, Sinupret® extract a reuşit să se impună cu o cotă de 7,2% din întreaga piaţă de produse împotriva răcelii. Aceasta semnifică faptul că ansamblul de produse marca Sinupret® rămâne pe primul loc ** şi este cel mai bine vândut produs în Germania – departe de orice concurenţă.

__________

 

* Ø720 mg de mixtură pe bază de plante din Sinupret® extract (corespunde cu 160 mg de extract uscat) în comparaţie cu 156 mg mixtură pe bază de plante folosită în Sinupret® forte. 

  

** Sursa: IMS OTC®- Raport cu privire la cifra de afaceri pentru anul 2012.